post

بسیاری از کاربران علاوه بر اینکه صاحب یک اکانت ایمیل در سامانه جیمیل(Gmail) هستند، یک ایمیل دیگر با آدرسی دیگر نیز دارند و بنابراین برای ارسال ایمیل با دو آدرس فرستنده متفاوت مجبور خواهند بود به دو سامانه مجزا لاگین کنند. یکی از راه های غلبه بر این مشکل اینست که شما محیط جیمیل خود را به نحوی تنظیم نمائید که امکان ارسال ایمیل از آدرس های فرستنده مختلف را داشته باشد.

  •  ابتدا باید آدرس ایمیل دوم خود را در تنظیمات جیمیل خودتان وارد کنید برای این کار در جیمیل خود وارد تنظیمات شوید:

gmail-panel-1

  •  روی گزینه Accounts and Import کلیک نمایید و در قسمت Send Mail As روی Add another email address that you own کلیک نمایید:
gmail-panel-2
  • در فیلد های Name و Email address به ترتیب اسم و آدرس ایمیل دوم خود را وارد نمایید. (ایمیلی که میخواهید با آن ارسال صورت گیرد) و تیک گزینه Treat as an alias را بزنید و گزینه Next Step را انتخاب نمایید:
gmail-panel-3
  • در صفحه بعد اطلاعات سرور ایمیل شما (از قبیل آدرس سرور و شماره پورت ارسال ایمیل که بر روی سرور ایمیل شما تنظیم شده است) مورد نیاز خواهد بود. از ادمین سرور ایمیل خود بخواهید تا این اطلاعات را برای شما ارسال کند.
آدرس سرور، شماره پورت ارسال ایمیل (که یکی از مقادیر 587، 465 و یا 25 می باشد)،یوزرنیم و پسوورد خود را وارد کنید و مابقی تنظیمات را به همان حالت باقی بگذارید. یوزرنیم همان آدرس ایمیل شما هست که باید بطور کامل آن را وارد نمایید. و گزینه Add Account را انتخاب نمایید. gmail-panel-4
  • پس از اتمام مراحل، یک ایمیل از طرف گوگل به شما ارسال می شود که حاوی کد تایید (Confirmation code) است با وارد کردن این کد تایید در فیلد خواسته شده ، تنظیمات به اتمام می رسد.تبریک ، در صورت انجام صحیح این مرحله ، از این پس قادر خواهید بود که هنگام ارسال ایمیل در رابط کاربری جیمیل خود ، آدرس فرستنده را به همان ایمیلی که اضافه کردید تغییر دهید.
gmail-panel-5